بازاریابی در دوران ویروس کرونا ، را فراموش نکنید. اکثر کسب وکارها در دوران مبارزه با ویروس کرونا، شروع به بازاریابی آنلاین و یا کیفیت بازاریابی اینترنتی خود بیشتر نمودهاند، زیرا تمام افراد دنیا برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا یا همان covid-19 خریدها و کارهای خود را اینترنتی انجام میدهند و بیشتر وقت خود را در فضای مجازی میگذارنند. بنابراین استفاده از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا اهمیت بسیار بالایی برای کسب وکارها دارد. در شبکههای اجتماعی و وبلاگها اطلاعات زیادی در مورد نحوه جلوگیری از ویروس کرونا، نحو صحیح شستشو دست، باید و نبایدهایی که در صورت مبتلا شدن باید رعایت شود و …. بیان شده است. اما کرونا برای کسب وکارها کوچک و بزرگ نیز مزایا و معایبی را به همراه دارد.
بنابراین، اگر شما هم صاحب یک کسب وکار باشید، حتما از خود پرسیدهاید:
- ویروس کرونا بر کسب وکار من چه تاثیر مثبت و منفی میتواند بگذارد؟
- چگونه باید برند خود را در دوران مبارزه با ویروس کرونا به بازار عرضه نمایم؟
- آیا لازم است از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا، برای کسب وکار خود استفاده کنم؟
شما به عنوان صاحبان کسب وکار دو راه پیش رو دارید:
- در این دوران بیخیال بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین شوید و ضررهای مالی را برای شرکت خود در نظر بگیرید.
- از بهترین استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ در دوران کرونا استفاده نمایید و راههای خرید اینترنتی را برای مخاطبان خود افزایش دهید و به سود آوری بیشتری دست یابید.
بنابراین استفاده از استراتژیهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا در این طول دوره مبارزه با ویروس کرونا برای هر کسب وکاری لازم و ضروری است تا بتوانید تا حدودی از ضررهای احتمالی جلوگیری کنید. در ادامه انواع استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ در دوران ویروس کرونا، بیان شده است. با رعایت این نکات میتوانید کسب وکار خود را در این شرایط نجات دهید.
انواع استراتژیهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا
1- بازاریابی شبکه های اجتماعی
در شرایط به جود آمده امروزی، مردم نسبت به هر زمان دیگری بیشتر وقت خود را در شبکههای اجتماعی میگذرانند. افراد برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا بیشتر کارهای خود را از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام میدهند. تقریبا تمامی افراد صاحب کار در حال انجام دورکاری و دانش آموزان و دانشجویان مشغول به گذراندن کلاسهای مجازی هستند. بنابراین اگر برای بازاریابی کسب وکار خود تا امروز از شبکههای اجتماعی استفاده نکردهاید، پیشنهاد میکنیم همین حالا برای بازاریابی برند خود از شبکههای اجتماعی استفاده نمایید تا رقیبان فعال شما ، جانشنین شما در ذهن مخاطبانتان نشوند.
2- بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
با توجه به ماهیت کسب و کار خود، ببنید آیا مخاطبان شما محصولات و یا خدماتی که ارائه میدهید را در گوگل جستجو میکنند یا خیر؟ اگر پاسخ این سوال بله است، باید سئو وب سایت خود را بهبود دهید. درواقع سئو فرایندی است که به وب سایت شما کمک میکند تا در نتایج برتر گوگل نمایش داده شوید. اما این نکته را هم بخاطر بسپارید، برای بهبود سئو و دریافت امتیاز بالا از گوگل باید چندین ماه به طور مستمر تلاش کنید. گاهی اوقات این روند طولانی برخی از صاحبان کسب وکار که میتوانند رقیبان شما باشند، را خسته میکند و از این فرایند صرف نظر میکنند و این کار سبب میشود شما زودتر به موفقیت دست یابید. پس نباید برای رسیدن به موفقیت از این روش عجله داشته باشید.
3- بازاریابی ایمیلی
مهم نیست کسب وکار شما از نوع b2b است یا b2c. بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای برقرای ارتباط با مشتری است. با ارسال یک ایمیل با محتوای تبلیغاتی، پیشنهادات ویژه و … میتوانید مخاطبان خود را ترغیب به خرید و یا استفاده از خدمات خود نمایید. از تاثیر بازاریابی ایمیلی به منظور افزایش جذب مشتری، در این روزهای درگیری با کرونا غافل نشوید.
4- تبلیغات در گوگل و شبکههای اجتماعی و روشهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا
زمانی که کسب و کارها همانند وضعیت الان دچار مشکل شدهاند، شروع به بازاریابی آنلاین در شبکههای اجتماعی و وب سایتها میکنند؛ زیرا افراد به راحتی نمیتوانند به مراکز خرید بروند و شروع به خرید کردن نمایند، بنابراین فروش آنلاین یکی از مناسبترین گزینهها در این شرایط است. شما در زمان تبلیغات در شبکههای اجتماعی و گوگل باید به مخاطبان خود اطمینان دهید که همانند خرید حضوری میتوانند با خیال آسوده از خدمات و محصولات شما استفاده نمایند. همانطور که بیان شد، امروزه افراد بیشتر وقت خود را در شبکههای اجتماعی میگذرانند و برای پیدا کردن محصول و خدمات مورد نیاز شروع به جستجو در گوگل میکنند.
بنابراین با استفاده از انواع روشهای بازاریابی در دوران ویروس کرونا ، می توانید کسب و کار خود را از ورشکستگی نجات دهید. کافیست در این شرایط نیاز مخاطبان خود را شناسایی نمایید و با استفاده از روشهای بیان شده به آنها اطلاع دهید که به صورت آنلاین میتوانند محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند.
اگر کسب وکار نوپایی دارید و تازه شروع به کار نمودهاید، نگران نباشید، در این شرایط بوجود آمده، میتوانید با استفاده از تکنیکهای بیان شده درباره دیجیتال مارکتینگ شروع به معرفی برند خود نمایید. شاید از رقبای خود کمی عقب باشید، اما قطعا از رقیبانی که هنوز شروع به استفاده از روشهای دیجیتال مارکتینگ نکردهاند، جلوتر هستید.