لینکدین (LinkedIn) یکی از شبکه‌های اجتماعی است که تقریبا 500 میلیون عضو دارد و به عنوان یکی از برترین و ضروری‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کسب و کارها شناخته شده است. بهتر است بدانید، linkdin یکی از راه‌های موفقیت کسب وکار شما است. کسب وکارها از سال 2003 توانستند از این شبکه اجتماعی استفاده نمایند و امروزه به عنوان سومین شبکه اجتماعی معروف و محبوب در میان مردم شناخته شده است. لینکدین شبکه اجتماعی شبیه به فیسبوک است اما با عملکرد متفاوت!

شبکه اجتماعی linkedin بیشتر برای کسب و کارها و افراد متخصص کارایی دارد، چون این شبکه اجتماعی به افراد این فرصت را می‌دهد تا اطلاعات تخصصی در رابطه با حرفه و کسب وکار خود را با سایر همکاران و رقبای خود به اشتراک بگذارد. در واقع linkedin به زمینه آشنایی با کارفرمایان جدید، همکاران متخصص و جدید و همچنین افرادی که دارای تخصص هستند و به دنبال کار می‎گردند، کمک می‌کند.

بنابراین لازم است بگوییم اگر صاحب هر نوع کسب و کاری هستید، linkedin مکانی خوبی برای بازاریابی کسب و کار شما است. اگر تا به امروز برای کسب و کار خود در شبکه اجتماعی linkedin حساب کاربری نداشته‌اید، همین حالا یک حساب کاربری بسازید و با ترفندهایی که در ادامه بیان می‌کنیم  فعالیت خود را به صورت حرفه شروع نمایید و تاثیر آن را بر موفقیت کسب و کار خود ببینید.
ساخت حساب کاربری لینکدین

ترفندهای بهینه سازی لینکدین

لینکدین

انتخاب آدرس URL خاص برای پروفایل کسب وکارتان

به منظور حرفه‌ای تر شدن پروفایل linkedin خود، پیشنهاد می‌کنیم آدرس عمومی پروفایل خود را خاص‌تر کنید. یعنی یک آدرس کوتاه و خاص برای پروفایل خود انتخاب نمایید تا به راحتی در ذهن کاربران ثبت و اشتراک گذاری شود.

انتخاب یک عکس پس زمینه مرتبط با حرفه خود

linkedin در سال 2014 این امکان را برای کاربران خود فراهم نمود تا در پروفایل خود یک عکس پس زمینه قرار دهند. بنابراین با توجه به اینکه یک شبکه اجتماعی تخصصی است، یک عکس کاملا جذاب که بیانگر حرفه شما است را در پس زمینه پروفایل خود قرار دهید.

ساخت یک نشان از پروفایل خود در لینکدین برای وب سایت.

اگر کسب وکار شما دارای یک وب سایت است، حتما نشان پروفایل خود را در آن قرار دهید. با این کار کاربرانی را که از وب سایت شما بازدید می‌کنند را دعوت به بازدید صفحه اجتماعی linkedin خود می‌کنید. واضح و بدیهی است که قرار دادن نشان پروفایل linkedin خود در وب سایت به برقراری ارتباط‌های کاری بیشتر منجر می‌شود. همچنین می‌توانید لینک وب سایت و یا وبلاگ کسب و کار خود را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید.

بهینه سازی پروفایل لینکدین برای موتورهای جستجو

لینکدین linkedin

جالب است بدانید که بهینه سازی پروفایل linkedin به کسب وکار شما کمک می‌کند تا کاربران با وارد کردن کلیدواژه‌هایی که برای موتورهای جستجو تعیین می‌کنید به سمت پروفایل linkedin کسب و کار شما هدایت شوند. بهتر است از این کلیدواژه‌ها در بخش‌های مختلف پروفایل لینکدین استفاده شود.

اضافه نمودن نمونه کارها به پروفایل لینکدین

نکته خیلی جالب در مورد linkedin این است که می‌توانید نمونه کارهای کسب و کارتان را که دارای فرمت‌های مختلفی مثل ویدئو، تصویر، لینک و حتی فایل‌های پاورپوینت را در قسمت پروفایل لینکدین قرار دهید. با این کار می‌توانید اعتبار صفحه کسب و کارتان را افزایش دهید.

ارسال پیام برای افرادی که حتی با آن‌ها ارتباطی ندارید

لینکدین

شاید شما هم تصور کنید که در شبکه اجتماعی linkedin تنها می‌توانید برای افرادی که با آن‌ها ارتباطی از نوع درجه یک دارید، پیام ارسال نمایید. اما باید بگوییم اینطور نیست!

با حضور در شبکه Open Profile می‌توانید برای کاربرانی که با آن‌ها ارتباطی ندارید هم پیام ارسال نمایید. اما لازم است بدانید که ارسال پیام از این طریق تنها برای کاربران پرمیوم linkedin امکان پذیر است.

بررسی فیدلینکدین

هر چند وقت یکبار فیدلینکدین خود را بررسی کنید. در این بخش از linkedin می‌توانید از فعالیت‌هایی که همکاران و افرادی که در شبکه شما قرار دارند، آگاه شوید. همچنین در این بخش می‌توانید محتواهایی که تولید نموده‌اید و حتی محتواهایی که پسندیده‌اید و جالب بوده‌اند را به اشتراک بگذارید.

تلاش برای بیشتر دیده شدن

لینکدین

زمانی که شروع به سر زدن به پروفایل افراد مختلف می‌کنید، فرصت دهید تا آن‌ها بهتر شما را ببینند. بنابراین لازم است به بخش Manage your account and privacy بروید و از قسمت privacy بر روی گزینه profile viewing opions کلیک نمایید. دقت داشته باشید که گزینه Your name and headline تیک فعال بودن را داشته باشد.

شناسایی افرادی که از پروفایل لینکدین شما بازدید کرده‌اند

با استفاده از قابلیت who is viewed your profile لینکدین می‌توانید لیست افرادی که از پروفایل linkedin شما بازدید کرده‌اند را ببینید و می‌توانید شروع به برقراری ارتباط با آن‌ها نمایید.

مشاهده لیستی از ارتباطات و اطلاعات

لینکدین برای کاربران خود این امکان را فراهم نموده است تا آرشیوی از اطلاعات خود را بتوانند مشاهده نمایند. برای دیدن آرشیو اطلاعات ابتدا باید در صفحه پروفایل بر روی گزینه Grow your network کلیک نمایید سپس در پنجره باز شده see all را انتخاب و در نهایت بر روی گزینه manage synced and imported contacts  کلیکی نمایید. در پنجره جدیدی که باز شده است از قسمت سمت راست پایین گزینه export contacts را انتخاب نمایید و اکنون می‌توانید آرشیوی از اطلاعات آرشیو شده خود را ببینید.

فعالیت در گروه‌های لینکدین

با حضور در گروه‌های linkedin می‌توانید با افرادی که حتی ارتباطی از نوع درجه 1 هم ندارید، پیام ارسال کنید. جالب است بدانید که اگر تقریبا بیش از یک ماه از ساخت حساب کاربری شما در لینکدین گذشته باشد و حداقل 4 روز در یکی از گروه‌های مخصوص linkedin عضو شده باشید، به شما این فرصت را می‌دهد که به اعضای گروه‌هایی که در آن‌ها عضو شده‌اید، 15 پیام در ماه ارسال کنید.

همچنین عضویت در گروه‌های linkedin این مزیت را به همراه دارد که سایر افراد موجود در گروه می‌توانند پروفایل تمامی افراد را بدون آن که با آن‌ها ارتباطی برقرار کرده باشند، ببینند. بنابراین هرچه در گروه‌های بیشتری عضو باشید، احتمال دیده شدن پروفایل شما و کسب و کارتان بیشتر است.

اشتراک گذاری‌ آپدیت‌های linkedin در توییتر

خیلی راحت و ساده دنبال کنندگان توییتر کسب و کار شما می‌توانند پست های تازه ای که در شبکه اجتماعی linkedin منتظر می‌کنید را ببینند. کافیست به منوی share رفته و از آنجا گزینه public + twitter را انتخاب نمایید. پس از آن هر محتوایی که در linkedin منتشر کنید در توییتر نیز قابل مشاهده است.

معجزه منشن (@) را فراموش نکنید

همانطور که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … با منشن کردن دوستان و همکاران خود را از بازیدید یک پست مطلع می‌کنید در linkedin نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. بنابراین اگر پستی منتشر می‌کنید که می‌خواهید توسط شرکت دیگر و یا کاربران دیگری که در linkedin فعالیت دارند دیده شود، کافیست فرد را در زیر پست منشن نمایید.