تولید محتوا خوب و یونیک، برای هر وب سایتی امری ضروری و مفید است. واضح و بدیهی است که یکی از مهمترین مسئولیت‌های هر وبمستری تولید محتوای خلاقانه و کاربردی است. همچنین لازم است بیان شود، بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای مهم در بازاریابی اینترنی به شمار می‌آید. بنابراین باید با دانش کافی از این نوع بازاریابی استفاده شود. برای آن که بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید، و اعتبار کسب و کار خود را افزایش دهید، کافیست محتوای جذاب، محتوای خلاقانه و محتوای کاربردی تولید نمایید. تولید محتوا هر وب سایتی باید هدفمند، کاربردی، خلاقانه و قابل فهم باشد. به یاد داشته باشید، یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، این نکته است که باید مخاطب شما با مقالات وب سایت شما ارتباط برقرار نماید، تا زمانی که این ارتباط برقرار نشود، شما نمی‌توانید به بازاریابی اینترنتی امیدی داشته باشید. بنابراین دقت داشته باشید، باید تلاش نمایید تا محتوای جذاب، محتوا تبلیغاتی و ترغیب کننده تولید نمایید تا به موفقیت نزدیکتر شوید.

نحوه نوشتن یک محتوای تبلیغاتی و جذاب

نحوه نوشتن یک محتوای تبلیغاتی و جذاب

تیتر حرفه‌ای بنویسید.

مهمترین بخش هر محتوایی نوشتن، تیتر جذاب و خلاقانه است. تیتر محتوا باید به اندازه‌ای خلاقانه و جذاب باشد، که کاربر را ترغیب به خواندن متن نماید. لازم به ذکر است، متنی که زیر یک تیتر جذاب می‌نویسید، باید خلاقانه و یونیک باش و بین تیتر و متن باید هماهنگی لازم وجود داشته باشد. جالب است بدانید، امروزه وب سایت‌هایی زیادی هستند که تنها به نوشتن تیتر جذاب توجه زیادی دارند و به متن زیر آن توجه نمی‌کنند. همچنین هرگز نباید از تیترهای تکراری و فریب دهنده استفاده نمایید، زیرا بر روی کاربر تاثیر منفی می‌گذارد.

محتوای روان و قابل فهم بنویسید.

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام نوشتن محتوای کاربردی و خلاقانه به آن توجه نمایید، قابل فهم و روان بودن متن است. همیشه به یاد داشته باشید، شما در حال بازاریابی هستید، بنابراین باید محتوا کاربردی و قابل فهم بنویسید تا بدین صورت بتوانید کاربر را به سمت خود جذب نمایید. درواقع هرچه بتوانید متن ساده تر و روان تری بنویسید، کاربران و مخاطبان شما علاقه بیشتری به استفاده از محتوا شما دارد.

لازم به ذکر است، برای نوشتن متن روان و قابل فهم کافیست، از کلمات آشنا و پر کاربرد استفاده نمایید، تا مخاطب احساس گیجی و سر درگمی نداشته باشد. اما گاهی اوقات برای تولید محتوا وب‌سایت فروشگاهی، لازم است از کلمات تخصصی استفاده نمایید، به یاد داشته باشید، در این گونه محتواها، حتما معنا و مفهوم کلمات تخصصی را برای مشتریان خود توضیح دهید.

مطالعه زیادی داشته باشید.

مطالعه زیادی داشته باشید.

مطالعه کتاب، مجله، روزنامه و … می‌تواند به نحوه نگارش شما کمک نماید. سعی کنید، کتاب‌هایی که نویسندگان معروف و حرفه‌ای دارد را مطالعه نمایید تا بتوانید بدین صورت دایره الغات خود را افزایش دهید. بنابراین فراموش نکنید، مطالعه زیاد سبب می‌شود محتوای خلاقانه و جذابی بنویسید. در صورتی که می‌خواهید برای وب‌سایتی محتوا تبلیغاتی تولید نمایید، می‌توانید از وب سایت‌های فروشگاهی موفق کمک بگیرید. زیرا این وب‌سایت‌های موفق در حوزه تولید محتوا بهترین متن‌های تبلیغاتی را برای معرفی محصولاتشان تولید می‌نمایند. 

پر نمودن جای خالی ذهن مخاطب

از مهمترین مواردی که در هنگام تولید محتوای کاربردی و محتوای خلاقانه باید به آن توجه داشته باشید، این است که اطلاعات کامل و بدون نقصی را در مورد خدمات و یا محصولی به مشتری تهیه نمایید. در واقع باید سعی کنید، نیاز مشتری را برطرف نمایید و اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دهید. جالب است بدانید، زمانی که کاربر یا مشتری دسترسی آزاد به تمامی اطلاعات داشته باشد، به راحتی به شما اعتماد می‌نماید و از وب سایت شما با خیالی آسوده خرید می‌کند. به یاد داشته باشید، نباید هیچ گونه شک و شبه ای را برای مخاطب خود بوجود آورید. جای خالی ذهن مخاطب خود را پر نمایید تا مخاطب خود را از دست ندهید. با توجه به افزایش اطلاعات رقابتی شدن کسب و کارهای اینترنتی در فضای وب، بازاریابی محتوا نقش مهم و اساسی را ایفا می‌نماید. بنابراین با تولید محتوای خلاقانه می‌توانید کاربر را متقاعد به استفاده از خدمات سایت خود نمایید.

داستان سرایی نمایید.

داستان سرایی یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌نماید تا محتوا خلاقانه و جذاب بنویسید. در واقع بدین صورت شما می‌توانید کاری کنید تا مخاطب و یا کاربر قدم به قدم با متن شما حرکت نماید. می‌توان این گونه بیان نمود که اکثر افراد از شنیدن داستان لذت می‌برند. اما به یاد داشته باشید باید در هنگام داستان سرایی حس خوب و رضایتمندی را به مخاطب خود القا نمایید. جالب است بدانید، اکثر نویسنده‌های موفق از تکنیک رنگ آمیزی اطلاعات محتوا، برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه استفاده می‌کنند.

لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی

لینک دهی داخلی یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مسائلی است که هم بر سئو وب سایت بسیار تاثیر گذار است و هم برای مخاطب جذابیت بالایی دارد. در واقع برای تولید محتوای جذاب کافیست از مقالات قبلی وب سایت استفاده نمایید. با برنامه ریزی و داشتن یک استراتژی خوب و هدفمند در بازاریابی محتوا خود، می‌توانید برای نوشتن محتواهای بعدی خود از مطالب قبلی کمک بگیرید. زمانی که شما از لینک دهی داخلی در محتوا خود استفاده می‌نمایید، به کاربر اجازه می‌دهید در صورت تمایل و نیاز به اطلاعات بیشتر در آن زمینه، از لینک‌های موجود در محتوا شما استفاده نماید.

تقسیم نمودن محتوای جذاب

یکی از حائز اهمیت‌ترین نکات در نوشتن یک متن 700 کلمه ای، این است که تمامی اطلاعات موجود در محتوا خود را در همان دو سه خط اول در اختیار کاربر قرار ندهید. در واقع هدف شما باید در این گونه متن‌ها با تعداد کلمات بالا این باشد که مخاطب متن شما را تا آخر بخواند. این کار مستلزم این است که جمله بندی خود را به گونه ای انجام دهید که کاربر به دنبال ادامه محتوا باشد. با استفاده از قانون قلاب در تولید محتوا می‌توانید مخاطب خود را ترغیب به خواندن محتوا تا آخرین جمله نمایید. همچنین لازم است بیان شود، در تبلیغ نویسی به صورت میکروکپی نوشتن تمامی اطلاعات در همان چند جمله اول اصولی و کاربردی است.

بنابراین برای نوشتن محتوای خلاقانه و جذاب باید موارد ذکر شده در بالا را رعایت نمایید. خلاقیت در نوشتن، ساده و قابل فهم بودن متن، داستان سرایی و …. برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه ضروری و لازم است.