تولید محتوای دیجیتال یکی از مهمترین بخش های استراتژی الکترونیکی به شمار می آید. هر گونه محتوایی از جمله خبرنامه های الکترونیکی، پست های وبلاگ، مقاله های سفارشی و…. که می خواهید بنویسید، باید با تمرکز و دقت بسیاری با در نظر گرفتن هدف تهیه شوند تا نرخ تبادل بیشتر شود.
گام های تولید محتوای دیجیتال
پس از آن که نیاز مخاطبان خود را شناسایی نمودید، با استفاده از مراحل مختلفی می توانید محتوا با کیفیت و موثری را تولید نمایید. لازم به ذکر است، همه ی مراحل برای تمامی انواع محتوا کارا نیست، اما توجه نمایید که برای محتواهای تولید شده برای برندها بسیار کارآمد است.
1-تعیین نمودن هدف
شاید شما هم این نکته را بدانید، که هر نوع محتوایی اهداف مختلفی دارد. توجه نمایید زمانی که شما هدف خود را در ابتدای تولید محتوا مشخص کنید، به آسانی می توانید به موفقیت در کسب و کار دست یابید و نتایج بهتری را مشاهده خواهید نمود.
2-تولید محتوای با کیفیت و مفید
یکی از مهمترین مواردی که باید در تولید محتوای الکترونیکی خوب و با کیفیت در نظر داشته باشید، محتوا متناسب با هر بخش و با توجه به نیاز مخاطب خود است. در واقع هر چه مطلبی که می نویسید، مفیدتر باشد، مخاطب برای اشتراک گذاری آن درنگ نمی کند و با استفاده از آن توانسته اید نیاز آن ها را برطرف نمایید. بنابراین سعی کنید، در نوشتن مطالب از عبارت های کلیشه ای و تکراری استفاده نکنید.
3-تبلیغ محتوای دیجیتال در رسانه های اجتماعی

دقت داشته باشید، در رسانه های اجتماعی مختلف، از مطالب با موضوعات گوناگونی استفاده نمایید، تا بتوانید دسترسی به برند خود را افزایش دهید و همچنین معیاری را به کمپین ها اضافه نمایید. لازم به ذکر است، مطالبی که در وب سایت ها می خواهید به اشتراک بگذارید باید منحصر به فرد و خاص باشد، زیرا بدین صورت می توانید کاربران را برای دنبال کردن صفحه کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی ترغیب نمایید. جالب است بدانید، اگر پست وبلاگ توسط افراد بیشتری دیده و لایک دریافت کند و همچنین تعداد دفعات زیادی به اشتراک گذاشته شود، وب سایت شما در موتور جستجو گوگل امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد.
4-در تولید محتوای دیجیتال از عکس های با کیفیت استفاده نمایید.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط MDG Advertising ثابت شده است، مطالبی که در آنها از تصاویر با کیفیت و مرتبط استفاده شده است حدود 94 درصد بیشتر از مقالاتی که در آن ها از هیچ گونه تصویری استفاده نشده است، بازدید صورت گرفته است. همچنین با توجه به آمار MDG می توان بیان نمود، تقریبا 67 درصد از کاربران به عکس هایی با جزئیات بیشتر و دقیق تر اهمیت بیشتری نسبت به اطلاعات دقیق محصول می دهند. بنابراین توصیه می نماییم مطالب خود را با استفاده از عکس هایی با کیفیت و مرتبط و همچنین اینفوگرافیک ها و فیلم ها کامل تر نمایید.
5-اجرای یک برنامه بهینه سازی شده در تولید محتوای دیجیتال

با استفاده از یک استراتژی قوی سئو می توانید عبارت های ارزشمندی که دارای تعداد دفعات جستجوی بالایی هستند، مطابق با صنعت و موقعیت خود آن ها را بیابید و امتیاز بالاتر آن کلمات را از آن خود نمایید. در واقع به جای آن که کلمات کلیدی مطالب خود را با حدس و گمان پیدا نمایید و به امید آن باشید که توسط مخاطبان مورد استفاده قرار گیرد، با استفاده از بهترین و مناسب ترین استراتژی های سئو می توانید بهترین کلمات کلید را پیدا کنید.
6-تجزیه و تحلیل محتوا

در این مرحله باید رفتارهای آنلاین افرادی که به بازدید قسمت های مختلف مطالب هستند، را مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین باید رتبه خود را در موتورهای جستجو چک کنید و برای بهبود آن نقاط ضعف خود را بیابید و با استراتژی های جدید و کارا نسبت به رفع آن اقدام نمایید. در واقع باید تمامی قسمت های سایت خود که مرتبط با محتوا دیجیتال است را ارزیابی کنید.