رنگ آمیزی اطلاعات محتوا برای جذاب تر شدن و منحصر به فرد شدن محتوا می تواند بسیار موثر باشد. اطلاعات محتوا همانند غذایی می باشد که مفید و مغذی است اما شاید اصلا خوشمره نباشد و ظاهر و دورچین زیبایی نداشته باشد. برای زیباتر شدن و جذابتر شدن محتوا با استفاده از برخی از روش ها می توان آن محتوا را جذاب تر و منحصر به فرد تر نمود، تا بدین صورت کاربر را برای خواندن و وقت گذاشتن برای آن ترغیب نمایید. در واقع با رنگ آمیزی اطلاعات می توانید محتوای خود را به گونه ای تهیه نمایید که کاربر با مشاهده و استفاده از آن لذت بیشتری ببرد. رنگ آمیزی اطلاعات به معنای لذت بخش تر و جذاب تر نمودن محتوا برای مخاطبان است.

نکاتی برای رنگ آمیزی اطلاعات محتوا
با رعایت نمودن برخی از نکات می توانید اطلاعات محتوای خود را رنگ آمیزی نمایید و برای مخاطبان خود محتواهایی منحصر به فرد و جذاب تهیه نمایید تا از خواندن آن ها نهایت لذت را ببرند. برخی از این نکات عبارتند از:
- نقل قول
نقل و قول یکی از نکاتی است که با استفاده از آن می توانید اطلاعات محتوای خود را رنگ آمیزی کنید. جالب است بدانید ، زمانی که شما در محتوای خود از زبان یک فرد موفق و معروف یک حرف را بازگو کنید، تاثیر بسیار بیشتری را بر مخاطب دارد. بنابراین زمانی که شما در محتوای خود اشاره به جملات و کتاب های افراد معتبر و معروف داشته باشید، در واقع توانسته اید، بدین صورت به محتوای خود اعتبار بیشتری دهید اما حتما این نکته را به یاد داشته باشید که این نقل قول را با ذکر منبعی معتبر انجام دهید.
- داستان کوتاه
داستانهای کوتاه یکی دیگر از نکاتی است که می توانید با استفاده از آن در محتواهای خود اطلاعات محتوای خود را رنگ آمیزی نمایید. به یاد داشته باشید، در محتواهای آموزشی داستان های کوتاه نقش مهم و اصلی را ایفا می کنند. مغز انسان به گونه ای ساخته شده است که نسبت به داستان های کوتاه واکنش مثبت تری نشان می دهد. همچنین به خاطر داشته باشید، زمانی که در سخنرانی خود احساس نمودید، مخاطبان شما احساس خستگی و کلافگی می کنند ، به راحتی می توانید با تعریف یک داستان کوتاه و جذاب نظر آن ها را جلب نمایید . داستان های کوتاهی که می خواهید بیان کنید می توانند از موفقیت ها و شکست های شما و یا دوستان شما باشد. داستان های کوتاه در محتواهای می توانند تاثیر گذارترین بخش محتوا به شمار آیند.

- آمار و ارقام به عنوان یک ایده برای رنگ آمیزی اطلاعات محتوا
آمار و ارقام یکی دیگر از روش هایی است که می توانید با استفاده از آن اطلاعات محتوای خود را رنگ آمیزی نمایید. شاید مطلبی که در آن از آمار و ارقام استفاده شده است ارزش بسیار بیشتری نسبت به محتوایی دارد که در آن آمار به صورت توصیفی بیان شده است. شاید بهتر است این گونه بیان شود، زمانی که شما بدانید افراد بسیار زیادی در ایران از اینترنت گوشی استفاده می کنند ، شما را ترغیب به استفاده از اینترنت نمی کند ، اما اگر بیان شود 42.5 میلیون نفر در ایران از اینترنت گوشی استفاده می کنند ، شما را برای استفاده از اینترنت گوشی تلفن همراه ترغیب می نماید. همچنین به یاد داشته باشید، از آمار و ارقامی استفاده نمایید که مرجع مشخصی داشته باشد و قابل استناد باشد.
- اصطلاح یا فرمول
اصطلاح یا فرمول یکی دیگر از نکاتی است که برای رنگ آمیزی اطلاعات یک محتوا مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع هدف از ایجاد اصطلاح متمایز ساختن محتوای خود از سایر محتواها می باشد و بدین صورت می توان به خاطر سپردن مطالب کلیدی را آسان تر نمود.

- رویدادهای داغ
فرض کنید، بر روی یک محتوای تبلیغاتی و روش های آن مشغول به فعالیت هستید، در همان زمان بازی های جام جهانی نیز شروع شده است. به راحتی می توانید بخشی از آموزش خود را به تحلیل و آنالیز تبلیغات اطراف زمین فوتبال در بازی های جام جهانی اختصاص دهید. در واقع با این کار توانسته اید، رنگ آمیزی اطلاعات محتوای خود را انجام دهید. سعی کنید ، از رویدادهایی استفاده کنید، که با موضوع محتوای شما ارتباط نزدیکی دارد.
- تصویرسازی و رنگ آمیزی اطلاعات محتوا
با کمک تصویرسازی می توانید به کاربر کمک نمایید، تا مطالب را به راحتی هضم نماید. به عنوان مثال می توانید در مطالب آموزشی بازاریابی اینترنتی یک وب سایت جدیدی که تازه شروع به فعالیت نموده است را به یک فروشگاه زیبا و مجلل اما در کویر تشبیه نمایید. با انجام همین تصویر سازی ساده از وب سایت، کاربر به راحتی می تواند، سال ها آن را به خاطر بسپارد. با کمک تصویر سازی، می توانید مفاهیم و ایده های مهم را در ذهن مخاطب ماندگارتر نمایید.
بنابراین فراموش نکنید ، با رنگ آمیزی اطلاعات محتوای خود می توانید محتوای جذاب تر و هیجان انگیز تر برای مخاطب خود تهیه نمایید و بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.